Retentia personalului

Articol de AMS HR - Firma de recrutare

scroll

Companiile devin din ce in ce mai constiente de importanta retentiei si a motivarii personalului, astfel incat aleg sa investeasca mai mult in formarea angajatilor. Totusi, orice companie se asteapta ca un angajat sa devina productiv cat mai repede.

Companiile se asteapta ca un angajat nou sa devina productiv dupa primele trei luni de activitate la noul loc de munca. In realitate, nu se intampla asa. Daca incepe sa fie productiv, acest lucru se intampla la un nivel rezonabil dupa aproximativ sase luni, poate chiar si mai mult.Aceasta investitie trebuie pusa in raport cu fluctuatia angajatilor din companie. La nivel de experti si specialisti, cat si de manageri de top, investitia se amortizeaza cel mai repede. Atunci cand o companie opteaza pentru aducerea unui nou manager prin head-hunting, cu o experienta de cinci sau zece ani in domeniu, acesta trebuie sa devina productiv si sa aduca schimbari in companie, in cel mai scurt timp de la numirea sa in functie.

In ciuda acestor investitii importante, rata fluctuatiei de personal ramane ridicata in multe companii romanesti. Paradoxal, conform ultimelor studii de pe piata, majoritatea tinerilor angajati nu asteapta neaparat un salariu mai mare, ci perspective de cariera si multa atentie din partea managerilor.

Primii cinci factori de motivare in jurul carora companiile ar trebui sa isi construiasca politica de retentie sunt:

  1. Buna dispozitie. Angajatii fac ceea ce le place daca profilul lor corespunde abilitatilor cerute de job. Pentru cel putin 15% din timp, acestia se situeaza in zona flow (zona activitatilor pe care le executa cu placere).
  2. Aprecierea aratata de lider. Bunii performeri au sarcini clar stabilite si comunica regulat cu liderii. De cele mai multe ori, feedbackul pe care il primesc de la acestia se axeaza pe obiectivele de atins, invatamintele extrase si aprecieri. Nevoile si asteptarile fiecarui angajat sunt cunoscute si satisfacute de catre lider.
  3. Cerintele ridicate. Fixarea unor obiective mai inalte decat media si atingerea acestora in cat mai mare masura stimuleaza forta oamenilor de mare succes.
  4. Identificarea cu viziunea. Cunoasterea viziunii companiei si perceperea ei ca fiind extrem de atractiva si identificarea cu semnificatia ei sunt propulsorii succesului.
  5. Salariul corect. In majoritatea cazurilor, salariul corect adaptat la nivelul performantei este un factor motivator. Totusi, mai multi bani pentru mai multa performanta nu reprezinta solutia.

Dana Pontos,
Specialist resurse umane, Real Hypermarket, Metro Group

Parerea ta conteaza foarte mult!

Top